Kies uw taal
Kies hieronder uw taal:
FORMULIER MAAK EEN AFSPRAAK
Versie 26 juli 2021
1. VERWERKINGSVERANTWOORDELIJKE
Het bedrijf Lady Bird BV. (hierna naar verwezen als Ladybird) gevestigd naar Nederlands recht, statutair gevestigd aan de Bestevaer 44A, 1271 XZ Huizen, ingeschreven in de Kamer van Koophandel nr.32064655 deelt u mede dat zij eigenaar is van de website www.ladybird.nl (hierna naar verwezen als de "Website").
2. DOELEINDEN EN JURIDISCHE GRONDSLAG
De gegevens worden verwerkt met het doeleinde uw aanvraag om een afspraak te maken in de door u gekozen winkel, te beheren, evenals om contact met u op te nemen, zowel Ladybird als de winkel waar u de afspraak heeft gemaakt, voor elke formaliteit die nodig zou zijn in verband met de reservering (bijvoorbeeld bevestiging van de afspraak, of wijziging van datum of uur), via elk medium, inclusief elektronische media zoals e-mail, telefoon, sms, of elk ander medium dat geschikt is voor het vermelde doeleinde (inclusief instant messaging apps).
De legitimatie om uw gegevens voor het reserveren van een afspraak te beheren, is gebaseerd op de instemming die u ons geeft door het overeenkomstige vakje aan te vinken, en die ons het recht geeft om uw identificatie- en contactgegevens door te geven aan de winkel waar u de afspraak reserveert, die deze zal verwerken om u de dienst te verlenen, met andere woorden, in het kader van het uitvoeren van de gepersonaliseerde service van de winkel.
Uw gegevens worden eveneens gebruikt om een klantenaccount aan te maken, of de gegevens ervan bij te werken als u er al een zou hebben, waarmee we u een gepersonaliseerde aandacht en service kunnen bieden door middel van het verzamelen en beheren van de informatie die u ons verschaft, zoals toekomstige evenementen, voorkeuren, tevredenheidsenquêtes, zoals beschreven wordt in onderstaande rubriek Het uitwerken van profielen.
Het aanmaken van een Ladybird-klantenaccount gebeurt op basis van ons legitiem commercieel belang om u de best mogelijke diensten aan te kunnen bieden op basis van uw behoeften en voorkeuren, evenals om een historisch overzicht van onze relatie met u bij te houden. U vindt meer informatie over hoe wij de klantenaccount beheren in rubriek (3) hieronder: Het uitwerken van profielen.
Bovendien kunnen we contact met u opnemen, om tevredenheidsenquêtes te houden over de kwaliteit van de geleverde dienst en omgang en in verband met de verleende dienst of het aangekochte product, in welk geval we uw persoonsgegevens op basis van ons legitiem belang verwerken.
Anderzijds, en steeds wanneer u ons uw toestemming heeft verleend via het aanvinken van het daartoe op het formulier voorziene vakje, kunnen we uw gegevens verwerken om:
Alle nieuwsbrieven of commerciële berichten worden verstuurd door SAN PATRICK, S.L.U., inclusief in naam van andere bedrijven van Grupo PRONOVIAS, als bedrijf dat verantwoordelijk is voor de reclame en communicatie van de Groep.
Alle mededelingen kunnen bovendien aangepast en gepersonaliseerd worden naargelang de interesses van de gebruikers, ofwel op basis van al gevraagde producten en diensten, ofwel op basis van gegevens die we kunnen afleiden of verkrijgen uit uw navigatie, interesse voor bepaalde inhoud, of reactie op onze mededelingen, onder andere, zoals we u uitleggen in rubriek vier (4) hieronder: Commerciële mededelingen.
3. HET UITWERKEN VAN PROFIELEN
Zoals we hierboven hebben aangegeven, maken we bij Ladybird profielen van onze klanten die met ons in contact treden aan, door een gebruikers- of klantenaccount aan te maken die alle informatie bevat die verzameld wordt door middel van de verschillende kanalen voor het verzamelen van gegevens, zowel fysiek als online. Al naargelang het soort interactie, kan het profiel meer of minder volledig zijn. We maken deze profielen aan op basis van ons legitiem handelsbelang, waaronder het kennen van onze klanten en het verbeteren van onze diensten op basis van hun voorkeuren en behoeften.
Hieronder beschrijven we de verschillende profileringsopties die we uitvoeren, afhankelijk van hoe de relatie van de klant met ons is, en de opties die deze, in voorkomend geval, heeft geselecteerd:
3.1 Profiel in fysieke winkel of klantenservice: In onze winkels of via onze telefonische klantenservice kunnen we u vragen om ons persoonsgegevens te verschaffen om onder andere een handelsrelatie te kunnen onderhouden, u op een gepersonaliseerde manier te woord te staan of afspraken te beheren. Hiervoor maken we een klantenfiche aan, waarin we alle relevante informatie bewaren, zoals bijvoorbeeld uw voorkeuren met betrekking tot stijl van jurk, kleuren, of u geïnteresseerd bent in een trouwjurk, feestjurk, enz. Dankzij deze informatie kunnen we de service die we verlenen, aanpassen, en u op de hoogte houden van nieuwigheden en evenementen in de winkels die u bezocht heeft (bijvoorbeeld de aankomst van de nieuwe collectie, of nieuwe kleuren, Trunk Shows of particuliere verkopen, enz.), waarbij in dit geval de winkel een rechtstreekse communicatie kan voeren, als aanvulling op de communicatie die we eventueel vanaf Ladybird onderhouden (bijvoorbeeld via elektronische middelen als u daar uw toestemming voor heeft gegeven).
Als u onze winkels bezoekt, kunnen we u bovendien tevredenheidsenquêtes sturen, zowel over de kwaliteit van de ontvangen service als over onze producten. Dit helpt ons om dag na dag te verbeteren. De vermelde tevredenheidsenquêtes kunnen via elektronische middelen worden verstuurd, zelfs als u niet ingestemd heeft met commerciële communicatie, aangezien dit geen reclame is maar de beste manier die we hebben om ons ervan te verzekeren dat we u in de winkel de best mogelijke service hebben geleverd, volgens de kwaliteitsstandaarden van Grupo Ladybird, en we beschouwen dus dat we een legitiem belang hebben om uw contact- en communicatiegegevens voor deze doeleinden te gebruiken. Als u vindt dat de service niet adequaat werd geleverd, kunnen we telefonisch of via elk ander communicatiemiddel dat u ons hebt verschaft, contact met u opnemen om een incident te bespreken dat tijdens een bezoek aan de winkel voorgevallen zou kunnen zijn.
3.2 Online profiel: Dankzij de nieuwe technologieën kunnen we veel preciezere profielen uitwerken, door niet alleen de voorkeuren die u aan onze winkels zou meedelen, te analyseren, maar ook, onder andere, de volgende aspecten:
Beide profielen kunnen gecombineerd worden wanneer u met Ladybird in contact komt, zowel via fysieke kanalen (bezoek aan de winkel of klantenservice) als via online middelen op onze website, app, sociale netwerken, enz.
3.3 Gebruik of exploitatie van de informatie die in de gebruikersprofielen wordt gegenereerd: De informatie de we over onze klanten kunnen verzamelen, wordt gebruikt voor meerdere doeleinden, hoewel we deze in twee grote groepen kunnen beschrijven, (i) de doeleinden in verband met een gepersonaliseerde, aan onze klanten aangepaste service, en (ii) degene met een louter reclamedoeleinde.
Wat de gepersonaliseerde service betreft, kunnen al onze winkels door het kennen van uw voorkeuren, anticiperen op uw behoeften, zodat we een toegevoegde waarde aan onze diensten kunnen bieden. Het kennen van uw voorkeuren i.v.m. jurken bijvoorbeeld, stelt het winkelpersoneel niet enkel in staat om u jurken te tonen die voldoen aan deze voorkeuren (bijvoorbeeld lange of korte feestjurken, met een bepaalde halsuitsnijding of kleur, enz.), maar ook om, als u een afspraak heeft gemaakt, op voorhand een selectie te kunnen doen van alle jurken of producten die u mooi zou kunnen vinden, inclusief de beschikbare maten en kleuren.
Als u binnenkort een evenement heeft, vooral in het geval van uw trouwfeest, kunnen we, als we de datum ervan kennen, kijken welke jurken er beschikbaar zijn om te passen, en de juiste maten en soorten jurken voorzien.
Via het genereren van deze profielen kunnen we eveneens onze reclame-efficiëntie verbeteren, aangezien we de inhoud van de reclameberichten kunnen personaliseren en aanpassen aan uw interesses, evenals het soort communicatie dat we u sturen en de frequentie ervan.
Als we bijvoorbeeld weten dat u geïnteresseerd bent in onze nieuwe collecties, brengen we u op de hoogte wanneer deze voorgesteld worden en wanneer de verkoop ervan begint. Als u bovendien interesse heeft getoond in onze evenementen, bijvoorbeeld de voorstelling van nieuwe collecties, kunnen we u daarop uitnodigen, rekening houdend met uw ligging en waar de voorstelling doorgaat.
Alle contacten kunnen zowel via elektronisch weg, zoals we u verder aangeven, als telefonisch gebeuren, zowel rechtstreeks door Ladybird via hun klantenservice, als rechtstreeks door de winkel, om te informeren over de aankomst van nieuwe jurken, om toekomstige bezoeken of aangevraagde reserveringen te bevestigen of, in het algemeen, om de handelsrelatie te onderhouden.
Dankzij de personalisering van de inhoud kunnen we ervoor zorgen dat we voor u interessante informatie sturen. Als we bijvoorbeeld weten dat uw voorkeur naar lange jurken uitgaat, geven we voorrang aan berichten of promoties over dit soort jurken.
Bovendien kunnen we u, naargelang uw interactie met ons, speciale promoties aanbieden, of u aanbieden om deel te nemen aan wedstrijden of bepaalde exclusieve evenementen voor klanten.
In de volgende rubriek, over Commerciële communicatie, vindt u meer informatie over hoe we dit doen, via welke kanalen, en met welke platforms we samenwerken om onze reclamecapaciteit te verbeteren.
Alle informatie bevat in de klantenaccount, en dus alle informatie over uw profiel en uw voorkeuren, is toegankelijk voor onze winkels, die deze gebruiken om de gepersonaliseerde service die in de winkel zelf wordt verleend, te verbeteren. Alle gegevens blijven steeds eigendom van Ladybird, zonder afbreuk aan het feit dat de winkel, vooral als het om franchises gaat, u tijdens uw bezoek aan de winkel aanvullende gegevens kan vragen voor eigen gebruik.
4. COMMERCIËLE COMMUNICATIE
Ladybird verwerkt de gegevens die u ons verschaft om u commerciële berichten te sturen, als we op voorhand uw toestemming daarvoor hebben gekregen. In het geval dat u uw toestemming geeft, sturen we u informatie, reclame, enquêtes, en uitnodigingen voor evenementen of promoties over producten of diensten die verband houden met de activiteit van Ladybird. Op het ogenblik dat de gegevens worden verzameld, kunt u als klant beslissen of u al dan niet dit soort berichten van ons wenst te ontvangen en u kunt, op elk ogenblik, de gegeven toestemming intrekken.
Als u aanvaardt dat we u commerciële berichten sturen via elektronische weg (e-mail, sms, instant messaging of sociale netwerken, onder andere) dient u er rekening mee te houden dat alle mededelingen die door Ladybird worden verstuurd, aangepast en gepersonaliseerd kunnen worden naargelang de interesses, ofwel op basis van al gevraagde producten en diensten, ofwel op basis van gegevens die we kunnen afleiden of verkrijgen uit uw navigatie, interesse voor bepaalde inhoud, of reactie op onze mededelingen, onder andere, zoals we u hebben uitgelegd in de vorige rubriek "Uitwerking van profielen".
Deze personalisering gebeurt op gedeeltelijk geautomatiseerde wijze, in de zin dat Ladybird de personaliseringsparameters bepaalt, maar het is het technologisch platform dat het klantenprofiel genereert. In de regel sturen we geen algemene berichten die niet eerst volgens de vorige procedure gesegmenteerd werden, aangezien we achten dat het zowel in het belang van Ladybird als in het belang van onze klanten is om informatie te versturen en te ontvangen die relevant is, en omdat het niet-segmenteren het aantal ontvangen berichten niet wijzigt, maar enkel de inhoud ervan. Als u niet wenst gesegmenteerd te worden met reclamedoeleinden, vragen we u om niet in te schrijven op de mededelingen en/of nieuwsbrief van Ladybird.
Alle newsletters of commerciële berichten worden verstuurd door SAN PATRICK, S.L.U., inclusief in naam van andere bedrijven van de Grupo PRONOVIAS, als bedrijf dat verantwoordelijk is voor de reclame en communicatie van de Groep.
De bovenvermelde commerciële elektronische berichten kunnen via de volgende kanalen worden verstuurd:
Als we over de passende informatie beschikken (e-mail, mobiel nummer, enz.) kunnen we u de commerciële informatie sturen via de vermelde middelen. In de regel zal het communicatiekanaal beperkt blijven tot e-mail, wanneer dat mogelijk is, hoewel bepaalde acties ook via de andere vermelde kanalen kunnen plaatsvinden (bijvoorbeeld, het versturen van herinneringen, evenementen of enquêtes).
Enkele platformen van derden (meer in het bijzonder websites, community's of apps bijvoorbeeld) staan andere adverteerders, zoals Ladybird, toe om de vermelde platforms te gebruiken om reclame te maken, rechtstreeks bij de klanten van Ladybird die ook een gebruikersaccount op dat platform hebben.
Hiervoor kan het platform vereisen dat de adverteerder (Ladybird) de identiteit van zijn klanten aantoont, door op versleutelde en beschermde wijze, via technische hulpmiddelen die door de platforms zelf worden verschaft, identificatiegegevens te leveren zoals bijvoorbeeld een e-mailadres of een telefoonnummer.
Eenmaal de identiteit van de klant en de aanwezigheid van een gebruikersaccount op het platform bevestigd is, kan Ladybird wat men gewoonlijk een "gepersonaliseerd publiek" noemt, aanmaken met die klanten die aanvaardt hebben om op het platform reclame te ontvangen, zodat de reclame van Ladybird rechtstreeks in het profiel van de gebruiker wordt getoond.
Dit soort activiteit vindt men in sociale netwerken bijvoorbeeld op Facebook (Custom Audience), Twitter (Gepersonaliseerd publiek) of Google (Customer Match).
Deze activiteit heeft een zuiver publicitair doeleinde, daarom worden uw gegevens enkel gebruikt als u aanvaardt heeft om onze berichten te ontvangen.
De vermelde platforms van derden kunnen bovendien aan hun adverteerders, zoals Pronovia, de mogelijkheid bieden om hun hulpmiddelen te gebruiken om gebruikers te identificeren die, op hun platform, een "gelijkaardig profiel" aan dat van de klanten van Ladybird hebben.
De procedure voor het identificeren en bevestigen van de identiteit van de Klanten is dezelfde als hierboven beschreven.
Op sociale netwerken vindt men dit soort activiteit bijvoorbeeld op Facebook (Lookalike Audience), Twitter (Gepersonaliseerd publiek) of Google (Similar Audiences).
Aangezien de gegevens in dit geval niet rechtstreeks met een doeleinde voor reclame naar onze klanten worden gebruikt, maar voor reclame gericht op degenen die, zonder klant te zijn, een gelijkaardig profiel als dat van onze klanten hebben, gebruiken we in dit geval de basisgegevens van al onze klanten (en niet alleen degenen die aanvaard zouden hebben reclame te ontvangen) om potentiële klanten op het platform te identificeren. Op deze manier wordt de reclame enkel gericht op die potentiële klanten die het overeenkomstige platform toestemming hebben gegeven om reclame te ontvangen. Deze verwerking voeren we uit op basis van ons legitiem belang om ons klantenbestand uit te breiden, maar u kunt zich op elk ogenblik verzetten tegen de verwerking van uw gegevens voor dit doeleinde.
Zoals vermeld in de vorige paragrafen, gebruiken de vermelde diensten enkel basisidentificatiegegevens, we geven met andere woorden niet al uw persoonsgegevens door, noch de voorkeuren die we van u kennen, maar enkel een e-mailadres of telefoonnummer dat op versleutelde en beschermde wijze wordt gedeeld via technische hulpmiddelen die door de platforms zelf worden verschaft, enkel opdat het sociale netwerk u kan terugvinden in zijn database.
Bovendien worden er veilige communicatietechnieken gebruikt, inclusief het versleutelen van gegevens vóór deze doorgestuurd worden, om de vertrouwelijkheid en veiligheid van de informatie te waarborgen.
Ten slotte verkrijgen we geen gegevens over u rechtstreeks van deze platforms van derden. We kunnen anonieme en statistische informatie verkrijgen, maar nooit exacte informatie over uw interesses of het feit of u een bepaalde advertentie heeft gezien, tenzij u met ons of via de advertentie in kwestie contact opneemt.
In het geval dat u niet wenst dat uw gegevens worden gebruikt voor reclamedoeleinden op platforms van derden, kunt u contact met ons opnemen op het e-mail- en postadres dat verder wordt vermeld. Als we ze al op de vermelde platforms zouden gebruiken, worden ze bij de volgende update uit de verschafte gegevens gewist.
U kunt uw instemming voor het versturen van elektronische commerciële berichten op elk ogenblik intrekken door eenvoudigweg de aanwijzingen te volgen die u in voetnoot bij elke elektronisch bericht dat Ladybird verstuurt, vindt, of door een e-mail te sturen naar het e-mailadres privacy@pronovias.com ofwel per brief aan Polígono Industrial Mas Mateu, s/n., 08820 El Prat de Llobregat (Barcelona). In beide gevallen dient u een kopie van uw nationale identiteitskaart of paspoort toe te voegen en "Ref. Protección de datos" als referentie op de enveloppe (voor brief) of als onderwerp (bij e-mail) op te geven, en uit te leggen dat u uw toestemming voor het versturen van elektronische commerciële berichten wenst te herroepen.
5. MEDEDELING VAN GEGEVENS
Uw gegevens worden op geen enkele wijze afgestaan, verkocht, verhuurd of ter beschikking gesteld van derden, behalve aan de dienstverleners van Ladybird die bepaalde activiteiten voor ons uitvoeren (zoals het versturen van de nieuwsbrief, marketingproviders of klantenservice, opslag of beheer van gegevens en databases, enz.) maar in geen geval voor hun eigen doeleinden.
Zonder afbreuk aan het vorige kunnen de gegevens die u in de afspraakreservering verschaft (inclusief onder andere naam en familienaam, contactgegevens, voorkeuren of datum van het evenement) wel worden meegedeeld of afgestaan aan die winkels waar u een afspraak maakt, en die beheerd kunnen worden door vennootschappen van Grupo Pronovias (zie link) in het geval van eigen winkels of andere aparte vennootschappen (bijvoorbeeld in het geval van franchises of groothandelaars, die door derden worden beheerd). In elk geval vindt u de basisinformatie van deze derden in het formulier. De vermelde derden verwerken uw gegevens enkel om uw afspraak te beheren, hoewel ze, wanneer u de winkel bezoekt, uw toestemming kunnen vragen voor aanvullende verwerkingen.
6. INTERNATIONALE OVERDRACHT
Aangezien Ladybird deel uitmaakt van een internationale ondernemingsgroep met winkels en distributeurs over de hele wereld, is het mogelijk dat je gegevens buiten de Europese Unie of de Europese Economische Ruimte (respectievelijk de EU of de EER) worden verwerkt, bijvoorbeeld in eigen winkels of in winkels van externe distributeurs in onder andere de Verenigde Staten, of dat je gegevens aan internationale dienstverleners worden doorgegeven die hun diensten van buiten de EU leveren.
In elk geval verzekeren we dat die gegevensverwerkingen steeds met de passende garanties worden beschermd en via mechanismen voorzien door de geldende regelgeving, die onder andere het volgende kunnen omvatten:
U kunt op elk ogenblik meer informatie vragen over de garanties die in elk geval worden genomen.
7. DUUR VAN DE VERWERKING EN BEWARING VAN DE INFORMATIE
De gegevens van de klantenaccount en dus de gegevens in verband met uw interactie met ons, inclusief vragen die u ons gesteld heeft, afspraken die u gemaakt geeft, evenementen waar u aan deelgenomen heeft, voorkeuren over jurken en tevredenheidsenquêtes, worden gedurende een termijn van vijf (5) bewaard, te beginnen vanaf uw laatste interactie met ons. Een interactie is onder andere het gebruik van onze website, het lezen van onze elektronische berichten of een bezoek aan een van onze winkels.
Als u op onze nieuwsbrief heeft ingeschreven, verwerken we uw gegevens bovendien totdat we, op basis van elk beschikbaar middel naargelang de technologie van elk moment, besluiten dat u geen interesse meer heeft in onze producten (u gebruikt uw klantenaccount niet meer om op onze website te navigeren of u opent onze e-mails niet meer). U kunt u in ieder geval op elk moment van onze nieuwsbrief uitschrijven.
Als de termijn aangegeven in de eerste paragraaf van deze rubriek zeven (7) afgelopen is, of als een van de vermelde omstandigheden zich voordoet, bewaren we uw gegevens, naar behoren geblokkeerd, gedurende de tijd die nodig is om aan onze wettelijke verplichtingen te voldoen (bijvoorbeeld wetgeving ter bescherming van consumenten en gebruikers, evenals de handels- of fiscale wetgeving, kunnen ons ertoe verplichten bepaalde gegevens gedurende een specifieke tijdsperiode te bewaren). Bovendien bewaren we gegevens, steeds als dat mogelijk is, op anonieme wijze voor statistische doeleinden of marktstudies.
8. UITOEFENING VAN UW RECHTEN
Op elk ogenblik kun je je verzetten tegen de hierboven vermelde verwerkingen zonder dat dit enig gevolg heeft op je hoedanigheid van klant of contact van Ladybird.
Houd er rekening mee dat als je tijdens je bezoek aan één van onze winkels, gegevens hebt doorgegeven aan een onderneming die geen deel uitmaakt van de PRONOVIAS GROUP (zie link), je je rechten moet uitoefenen ten overstaan van die onderneming en in overeenstemming met de informatie die je, overeenkomstig de regelgeving, op het moment van de gegevensverzameling is verstrekt.
U kunt eveneens uw recht op toegang, rectificatie, uitwissing, beperking of overdracht uitoefenen in verband met de gegevens die u verschaft heeft aan elk bedrijf van GRUPO PRONOVIAS (zie link) via een schrijven aan PRONOVIAS op het postadres PRONOVIAS, Calle Om, 16, Polígono Industrial Mas Mateu, S/N, 08820 de Barcelona (Spanje) of via e-mail naar privacy@pronovias.com.
Bovendien kunt u een klacht indienen bij het Gegevensbeschermingscomité als u acht dat Ladybird uw gegevens heeft verwerkt in strijd met onderhavig privacybeleid of de gerelateerde wetgeving, via een e-mail aan het adres gdprcommitee@pronovias.com en, in het geval dat u geen antwoord ontvangt, of niet tevreden bent met de ontvangen informatie, kunt u een klacht indienen bij de bevoegde toezichthouder.
We kunnen documentatie die uw identiteit bevestigen, vragen om uw aanvraag uit te voeren, als de wetgeving dit vereist.
Kies uw taal
Kies hieronder uw taal: